Univerzalna formula za posao i prijateljstvo ne postoji

Preuzeto sa FBL.ba magazina:

Sada već poznati domaći brend iz Sarajeva, pod nazivom Articoolisan, iza kojeg stoje dva prijatelja Renad Čelik i Edin Bešlić, nema pauze kada je riječ o kreativnom stvaranju. Upoznali su se prije nekih 15 godina, od tada razvijaju prijateljstvo, ali i mnoštvo kreativnih ideja, u zadnjih nekoliko godina Articoolisan ideja, u okviru kojih su usmjereni na brendiranje bosanskohercegovačke kulture. Nedavno su predstavljeni i novi dresovi F.K. Željezničar, koje već treću godinu za redom dizajnira ovaj sjajni dvojac.

– Željo je naša velika ljubav, pa je uzbuđenje prevladalo svaki oblik treme. Zadatak je bio jako zanimljiv, ali uz ogromnu količinu inspiracije. Za dizajnera je to prilika da se nekako upiše u historiju voljenog kluba, a takve se prilike prihvataju objeručke. Željo nije klijent, Željo je način razmišljanja i stav. Željo ima svoje vrijednosti koje se jake, plemenite i značajne, a koje su utkane u dizajn dresa. Nakon dvije godine sartadnje sa DIADOROM, Articoolisan tim je dobio priliku da radi sa brandom UMBRO koji je po nama brand sa najvećom fudbalskom romasom i energijom. Umbro je jedan od najvećih svjetskih brandova i dali su nam podršku u razvijajnju dresa, a Željo nam je dao priliku i povjerenje. Naravno da dizajn dresa nije projekt putovanja u drugu galaksiju i mnogi kreativci se susreću sa sličnim projektima, ali nama je bio, jer to je naš Željo, kaže nam Edin.

Tako zaljubljenici, ali i oni koji bi to mogli postati, u njihova djela mogu imati seriju uramljenih postera – poster art, seriju na kanvas platnu, kao i odjevne predmete, foto-tapete za uređenje modernih enterijera… a uskoro u svojoj ponudi imaju i novitete o kojima su detalje, izmešu ostalog, otkrili u našem zajedničkom intervjuu.

Renadu i Edinu postavili smo deset pitanja, na koja je ovaj kreativni dvojac odgovarao pojedinačno.

 

Renad Čelik

Kako izgleda Vaš radni dan, u Articoolisanu i izvan njega?

– Ustajem u 4h, odradim trening, istuširam se, pročitam dvije knjige, prošetam cuku, sjednem na biciklo i u 8h sam u kancelariji. Šalu na stranu, svaki dan je ispunjen maksimalno i nije šuplja priča ako kažem da traje od 8 sati ujutro do 8 sati navečer. Da imam neku rutinu, nemam, svaki dan je drugačiji. Uz jutarnju kaficu složim to do listu za dan i u napad, pa gdje završim. Nekada to bude dan ispunjen kreativnim poslom, nekada operativom, sastancima, ali svaki donosi uzbuđenje i adrenalin, koji očigledno jako volimo. Articoolisan nije samo shop, mnogo posla u zadnje vrijeme radimo kao kreativni studio, uskoro ćete na tržištu moći vidjeti i dva nova brenda u prehrambenoj industriji iza kojih stojimo. Tu je još nekoliko novih projekata na kojima trenutno radimo, a koji će ubrzo ugledati svjetlo dana. Cilj koji smo sebi zadali za ovu godinu je sve bliži ostvarenju, vizija je tu, vrijedno radimo na tome da je ostvarimo. Možda je to najbolji opis za radni dan – vrijedno radimo. Ili bar mi tako mislimo.

Prijateljstvo i posao zajedno funkcioniraju?

– Da u našem slučaju. Ako pitate za univerzalnu formulu, mislim da ne postoji.

Šta se trenutno dešava u radionici Articoolisan?

– Radi se – vrijedno. Opet, moja procjena. Kao što sam već rekao, radimo na dosta projekata. Tu je shop kao najvidljiviji dio našeg djelovanja, za sada. Iza kulisa, kuhamo ozbiljne marketinške priče i brandove, najradije bih vam sada sve ispričao, ali ne smijem. U biti, paralelno radimo na shopu, prodaji, proizvodnji i razvoju novih proizvoda, Tefter gostiju smo nedavno izbacili, u pripremi su Sarajveske kARTe, nova clothing linija i tako dalje. S druge strane, radimo na ozbiljnim marketinškim projektima za domaće i strane klijente, kao što sam rekao, Articoolisan je postao kreativni studio. Tu su i Garden of Dreams i drugi eventi koje radimo u okviru Music.People.Art kolektiva. Ma radimo ono što volimo, da budem kratak i jasan.

Ko vodi glavnu riječ, Edin ili Renad? Čija je zadnja?

– Onaj koji sebi umisli da je tako taj dan ili u tom trenutku.

Posebno mjesto gdje su završili neki od vaših radova?

– Zidovi najboljih svjetskih DJ-eva Dixon, Yokoo, Patrice Baumel, Eelke Kleijn, Lehar, Chaim… Praktički svi DJ-evi koje smo radili u okviru MPA projekta su dobili naš rad na poklon. To me posebno ispunjava.

Šta najviše cijenite u poslu kod Edina?

– Njegovu kreativnost i ludost u procesu kreativnog stvaranja, način na koji me natjera da gledam stvari iz totalno druge perspektive u odnosu na onu na koju je moj um navikao, spremnost na poslovne i privatne izazove, budalaštine. Sve to dovelo nas je da iz garaže, za dvije godine, za početak imamo svoj shop i samo naš kreativni kutak i slobodu.

Šta Vas pokreće u ovom poslu?

– Želja za stvaranjem, rješavanje problema, adrenalin u procesu i zadovoljstvo na kraju.

Edin me izbaci iz takta kad?

– Kada me nazove ili pošalje poruku da pogledam neki novi dizajn ili rad. Skoro uvijek me izbije iz cipela.

Koliko Vam je posao u marketingu pomogao u radu na ovom domaćem projektu?

– Generalno mi pomaže to što sam počeo raditi još u srednoj školi, svaki posao me naučio novoj vještini, a vremenom sam naučio, i još učim uzeti najbolje, odbaciti nepotrebno. A bili bismo budale da ne koristimo znanje koje smo stekli radeći u marketing industriji godinama. To bi značilo da nismo ništa naučili, i tu nam ne bi bilo pomoći.

Koji je najveći problem pri kreativnom stvaranju?

– Vrijeme, a najkreativniji smo 5 do 12.

 

Edin Bešlić

Kako izgleda Vaš radni dan, i u Articoolisanu i izvan njega?

– Prvo, pa najteže. Svaki dan je veoma različit i kad se počne ponavljati, potrudim se da ga promjenim.

Prijateljstvo i posao zajedno funkcioniraju?

– U prijateljstvu nema biznisa, niti u biznisu prijateljstva. To je jedina formula u kojoj ovaj spoj neće izazvati katastrofalnu reakciju. Mi funkcionišemo odlično u obje uloge, iako se one ponekad prepliću, itekako su odvojene i zna se kada je koja aktivna.

Šta se trenutno dešava u radionici Articoolisan?

– Radionica obuhvata više segmenata u kojima stvaramo, zato je mi zovemo kreativnom fuzijom. Radimo na dizajnu novih brendova u prehrambenoj industriji za naše klijente, dizajniramo web-stranice, uređujemo prostore, ali nikako ne zaboravljamo da smo sami sebi klijent, te razvijamo nove proizvode i za sebe. Tefter gostiju je nešto novo u ponudi, a više o tome možete pronaći na našoj Facebook stranici.

Ko vodi glavnu riječ, Edin ili Renad? Čija je zadnja?

– Renadova je zadnja i ona glasi: Da, Edine!

Posebno mjesto gdje su završili neki od vaših radova?

Radovi su završavali od Japana do Amerike, ali meni je posebno drago što Articoolisan radovi krase zidove poznatih DJ-eva poput Dixona, Amea, Patrice Baumela, Yokooa…

Šta najviše cijenite u poslu kod Renada?

– Hrabrost da prihvati sulude ideje, strast i odgovornost.

Šta Vas pokreće u ovom poslu?

– Potreba za stvaranjem, ispoljavanjem kreativnosti kroz svaki mogući oblik.

Renad me izbaci iz takta kad?

– Kad mi ukaže na grešku koju u tom trenutku ne smatram greškom.

Koliko Vam je posao u marketingu pomogao u radu na ovom domaćem projektu?

– Articoolisan je samo nastavak priče vezane za marketing, tako da su čvrsti temelji esencijalni za ono što želite graditi, učiniti i održati stabilnim.

Koji je najveći problem pri kreativnom stvaranju?

– Vrijeme i budžet.

razgovarala_Adela Bevanda

fotografije_Ivana Belančić i Vedad Krkbešević